PERSONVERN, VILKÅR OG GARANTIER

DEFINISJON AV PARTER

Selger er: Strikk Det , Tastamyrkroken 19, 4028 Stavanger kontakt@strikkdet.no, telefon: 95 94 13 39, og blir i det følgende benevnt som selger/selgeren.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

PERSONVERN

DINE OPPLYSNINGER

Vi behandler dataene utelukkende iht. lovbestemmelsene (GDPR). Vi informerer deg i dette personvernskrivet om de viktigste aspektene om databehandlingen på vår nettside.

Denne personvernerklæringen gjelder for StrikkDet sin nettbutikk og nyhetsbrevprogram. StrikkDet (org nr. 924 415 894) er ansvarlig for personopplysninger og data som samles inn. Nettsiden er utarbeidet i samsvar med norske personvernsprinsipper som bygger på at alle personer har rett til å bestemme over opplysninger om seg selv.

FORMÅL MED INFORMASJON OG DATA SOM INNHENTES

Når du handler hos Strikkdet.no (heretter kalt nettsiden) lagrer vi navn, adresse, mobilnummer og epostadresse. Data vi lagrer trenger vi for å levere varene til deg, samt kontakte deg angående bestillingen din ved behov. Personalia du gir og informasjon angående varen(e) du har kjøpt blir lagret og brukt til å lage statistikker over salg, samt i føring av regnskap. Nettsiden lagrer også informasjon om deg, selv om du ikke gjennomfører kjøpet ditt om du fyller inn personalia i kassen.

Når du besøker nettsiden innsamler nettsiden automatisk visse opplysninger om din enhet; opplysninger om din nettleser, IP-adresse, tidssone og noen av cookiene du har installert på din enhet. Deretter samler nettsiden opplysninger om de enkelte sidene eller produktene du ser på hos StrikkDet, hvilke nettsted eller søkeord som fikk deg til nettsiden, og hvordan du samhandler med nettsiden.

Min Side vil inneholde din utfylte informasjon ved kjøp. Du kan selv gjøre endringer på Min Side. Min Side har som formål å samle dine ordre, oppskrifter og generelt gi deg en oversikt over dine kjøp fra Strikket.no.

DISSE EKSTERNE VERKTØYENE OG TREDJEPARTER ER I BRUK AV OSS

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

PAYPAL
Paypal brukes i håntering av betalinger når Paypal blir valgt som betalingsløsning i handlekurven på nettsiden. Du kan lese mer om Paypals egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/ua/privacy-prev

STRIPE
Stripe brukes i håndtering av kredittkorttransaksjoner når Stripe blir valgt som betalingsløsningen i handlekurven på nettsiden. Du kan lese mer om Stripe sine egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://stripe.com/no/privacy

KLARNA
Klarna brukes i håntering av betaling når Klarna blir valgt som betalingsløsning i handlekurven på nettsiden. Vipps brukes også som betalingsløsing på stands, popups og messer. Du kan lese mer om Vipps egne personvernopplysninger ved å følge følgende link: https://www.vipps.no/vilkar/cookie-og-personvern

NEWSLETTER
Vi bruker Newsletter når vi sender ut nyhetsbrev, til kunder som har meldt seg på nyhetsbrev. I mailchimp lagres navn og epostadresse. Du kan når som helst trekke ditt samtykke til å motta nyhetsbrev ved å trykke på linken nederst på nyhetsbrevene, eller sende en mail til oss. Du kan lese mer om mailchimps personvern på deres nettside ved å følge følgende link: https://nb.wordpress.org/plugins/newsletter/

RETTIGHETER
Som kunde har du selvsagt rett til å få adgang til de personlige opplysninger nettsiden har om deg. Disse kan du også få slettet når som helst (se kontaktinformasjon angående dette). Vi minner om at innhentingen av dine opplysninger må til for å kunne fullføre den kontakten du som kunde har med nettsiden ved gjennomførelse av kjøp og kontakt med StrikkDet gjennom bruk av kontaktskjema.

HVOR LENGE LAGRES DIN DATA/ HVORDAN SLETTES OPPLYSNINGER
Så lenge nettsiden er i drift er data lagret. Du kan når som helst kontakte oss for å få dine personlige opplysninger slettet eller korrigert. Ta kontakt på e-post. Etter sletting vil du motta en bekreftelse på e-post.

FRAKT

1. Fri frakt på bestillinger over 1000kr 

Velger du dette alternativet får du fri frakt på din ordre. Vi velger da den fraktmetoden som egner seg for din bestilling. Vi bruker A-prioritert Post. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Da vil du motta en hentelapp per post eller en varsling på SMS. Normal leveringstid: 3-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

2. 75 kr for frakt under 1000 kr

Velger du dette alternativet er prisen 75 kr for frakten på din ordre. Vi velger da den fraktmetoden som egner seg for din bestilling. Vi bruker A-prioritert Post. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Da vil du motta en hentelapp per post eller en varsling på SMS. Normal leveringstid: 3-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

HVOR ER PAKKEN MIN?

Normal leveringstid etter at pakken er sendt fra oss er 3-5 virkedager. Så snart pakken er sendt vil du motta en mail fra oss.

RETUR

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Om du velger å returnere en eller flere varer står man selv for kostnaden for frakten.

VILKÅR OG GARANTIER 

1.  Pris

Alle prisene i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer alle kostnadene som merverdiavgift og fraktkostnader. I handlekurven får du en oppsummering av pris på produktet og fraktkostnad.

2. Tilbud og utgåtte varer

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring og som oppgitt på nettsiden. 

Rabattkoder gjelder for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er personlige og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi kontakte deg angående dette. Dersom vi ikke har mottatt noe svar fra deg innen 12 timer vil vi slette varen fra din ordre, kreditere pengene for manglende vare(ne) og sende deg en ny oppdatert ordre.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Et eksempel på dette er dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Angrerett

Hos oss har du 14 dagers retur- og angrerett på ubrukte varer innen du har mottatt varen. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du har mottatt varen. Hvis du ønsker å returnere varen i henhold til våre kjøpsvilkår sender du en mail hit: kontakt@strikkdet.no. Mailen skal inneholde en kort beskrivelse av hvorfor du ønsker å returnere varen, samt personalia og ordrenr. Du vil få et angrerettskjema tilsendt som må utfylles og sendes i posten sammen med varen.
Om fristen er utgått vil varen(e) du har returnert til oss ikke bli kreditert, men sendt tilbake til kjøper dersom kjøper ønsker dette.​

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet for dine ubrukte varer vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Ved kjøp av PDF-filer er det ikke angrerett. Du som kunde har selv ansvaret for at det legges riktig produkt i handlekurven når et kjøp gjennomføres.

KONFLINKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Kontaktinformasjon
E-post: kontakt@strikkdet.no

Adresse:
StrikkDet designbytkg v/ Tonje Kristine Gabrielsen
Tastamyrkroken 19
4028 Stavanger

Org nr: 924 415 894